Intervju: Budi jedna od nas

Trgovina ljudima NVO Atina

Budi jedna od nas

Intervju: Jelena Hrnjak, Bagel Bejgl

Bejgl svakako jeste proizvod za čiju izradu je potrebna visoka kulinarska umetnost. Nije ga lako napraviti i zbog toga on zapravo spada u delikatesnu hranu, tako da smo mi dok smo razvijali ovu ideju zapravo imale dogovor da ćemo prodavati isključivo ono što mi jedemo i što mi volimo. To je ostalo do dana današnjeg i zbog toga držimo kvalitet kako proizvoda tako i samog keteringa koji pravimo.

Šta vas je inspirisalo da napravite ovaj proizvod?

Motivisala su nas dnevna politička dešavanja u našoj zemlji, težak položaj žena, žene žrtve trgovine ljudima. Želele smo ovom inicijativom da učinimo društvo pravednijim.

Koji problem rešavate svojim proizvodom?

Prvo smo delimično rešile problem finansiranja usluga koje u Srbiji sprovodimo, s obzirom da država Srbija ne odvaja sredstva za organizacije koje se bave zaštitom žena trgovine ljudima. Takođe smo otvorile jedan prostor za sve one žene koje imaju iskustva trgovine ljudima da ovde mogu da dođu i da imaju treninge i obuke kako bi što lakše našle zaposlenje.

Šta je vaš najveći izazov?

To što zapravo nema nikakvog zakonodavnog okvira vezanog za razvoj socijalnog preduzetništva, takođe različite namirnice koje se nalaze na našem tržištu nisu standardizovane na način na koji je potrebno da jednostavno jedna firma održi kvalitet svojih usluga tako da smo mi morali da se snalazimo i dobijamo na različite načine i do dana današnjeg mi smo se uvezali sa malim privatnim porodičnim proizvođačima i firmama, takodje i sa drugim socijalnim preduzećima koji proizvode najkvalitetnije moguće namirnice koje su deo našeg Bejgla.

Da li je to bila ispravna ili instiktivna odluka?

Kad smo izlazili na tržište to je bio dobro isplaniran trenutak ali i instiktivna odluka, zapravo imale smo privilegiju da dobijemo podršku velikog broja ljudi koji podržavaju inače rad organizacije Atine i koji u našoj zemlji pripadaju armiji onih koji se bore protiv trgovine ljudima tako da smo mi za vrlo kratko vreme uspele da osmislimo biznis plan, napišemo ga i implementiramo u najboljoj mogućoj meri.

Koja tržišta su najatraktivnija za vaše poslovanje?

70% zarade koji dolazi u Bejgla je zapravo od keteringa i ono što mi nekako iniciramo jesu saradnje izmedju biznis sektora u Srbiji i organizacija ciljnog društva odnosno socijalnih preduzeća. Iz tog razloga smo se odlučili zapravo da se okrenemo ne samo ka pojedincima i pojedinkama već da pružimo tu uslugu i različitim firmama u našem gradu kako bi oni mogli da obezbede za sebe i svoje zaposlene što doručak, što ručak ili neke druge potrebe koje u datom momentu imaju.

Gde vidite vaše preduzeće u budućnosti?

Mi Bejgl vidimo kao velikog proizviđača ogromnih količina Bejgla na dnevnom nivou, vidimo Bejgl kao rastuću kompaniju, vidimo Bejgl kao prostor za zapošljavanje velikog broja osoba, kao prostor za treninge za osobe koje nemaju taj prostor na nekom drugom mestu, vidimo Bejgl kao jedan od glavnih brendova Beograda i vidimo Bejgl kao opciju za unapređenje našeg društva i jednu inicijativu za društvo po meri svih nas.

Zašto je Srbija zemlja inovacija?

Srbija bi mogla biti zemlja inovacija kad bi otvorila mnogo više mogućnosti za inicijative poput Bejgla. Mogla bi biti zemlja inovacija kada bi omogućila aktivistima i aktivistkinjama da grade jedno moderno i inovativno društvo. Srbija bi definitivno mogla biti dobar prostor za razvoj ne samo ovakvih inicijativa vec i politika koje će doprineti da različite ranjive grupe u našem društvu imaju jednake mogućnosti sa svima nama drugima.

Ovaj intervju nastao je u okviru projekta Program za promociju i popularizaciju inovacija i inovacionog preduzetništva koji je sprovodilo Ministarstvo za inovacije i tehnološki razvoj.

Originalni video možete pogledati putem you tube kanala UG Atina: https://www.youtube.com/watch?v=h4vXn9MLm2w

Ali i putem linka na sajtu Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj https://inovacije.gov.rs/budi-jedna-od-nas-bagel-bejgl/